2015. november 29., vasárnap

E. Krisztina ázsiai témájú alkotásai

E. KRISZTINA ÁZSIAI TÉMÁJÚ ALKOTÁSAI

Teaidő

Amikor október végén Kriszta eljuttatta hozzám a születésnapomra a Teaidő c. kerámiájának fotóját, rögtön láttam, hogy nem mindennapi kézügyességgel rendelkezik. Felajánlottam neki, hogy jelentesse meg itt a Kagylóhéjban az ázsiai témájú műveit. Hálásan köszönöm, hogy nem utasította vissza a felkérést, és adventre meglepte a blog olvasóit az alább látható gyönyörűségekkel.

Hírhozó
 

Akit érdekel a többi alkotása is, az a honlapjára kattintva megnézheti az egyes galériák tartalmát.

A három bölcs

"1954-ben születtem Budapesten. Érettségi, röntgenasszisztens képző, majd műtősnő képző. Ezt követően 13 év traumatológiai munka következett, amit rendkívül nehéznek, szomorúnak, de egyben hihetetlenül kreatívnak is tartok. Ausztriába való költözésemmel legnagyobb sajnálatomra ezirányú tevékenységemnek vége szakadt. Persze nem véglegesen, mert pár év múlva ismét röntgenasszisztensként dolgoztam a nyugdíjig.

A szamuráj

Őrült szamuráj

Sumó birkózók
 


2002-ben kezdtem el kerámiázni. Hirtelen. Minden figyelmeztetés nélkül. Befizettem egy hétvégi kurzusra, azt akartam megtudni, hogyan is kell az agyaggal bánni. Természetesen az első próbálkozásaim nem mutogatni valók (bár nekem szép emlékek). Így, ebben a formában indultam el. 
Üdvözlés

 

Teaidő

Több kiállításom volt Bécsben és Budapesten is. Először úgy gondoltam, hogy ez egy kellemes időtöltés lesz, de lassan egyre több teret hódított az életemben a kerámia. Elkezdtem az érzéseimet, gondolataimat agyagba formázni. A figuráim naiv egyszerűséggel visszhangozzák a környezetemet, úgy, ahogy a körülöttem lévő világot látom. 

Terefere

Bambuszminta

Az ázsiai témát úgy hiszem, hogy tudat alatt hordozom magamban már nagyon régóta. Meggyőződésem, hogy az előző életemben valamilyen kapcsolatban álltam a Távol-Kelettel. Akkoriban, amikor az első ilyen témájú szobraimat készítettem, nem is tudtam, hogy koreai, kínai filmeket fogok valaha nézni. Nagyon szép művészeti lexikonokat vásároltam, hogy hitelesnek tűnő ruhákat, színeket vihessek fel az agyagra. Külön szövetmintát ábrázoló könyvet is vettem, hogy nagyobb legyen a festési szabadságom. Utána olvastam, hogy ki melyik színt viselheti.

Cipőpucoló

Bambuszok

Hölgyek a zöldben

Az agyagozás olyan érzés, mintha az ember egy másik világba csöppenne. Egy végtelen, puha, csöndes világba, ahol egyedül vagy, magadra vagy utalva, ahol nincsenek negatív érzések. Olyan, mintha szabadságra mennél a hétköznapokból, magad mögött hagyod a stresszt, a mérgelődést, mindent. Kibújsz a bőrödből, mint egy ruhából. Kifejezhetsz mindent, nincsenek szabályok, korlátok. Szabad vagy..."

Életfa

Fésülködő hölgy

Négy évszak

11 megjegyzés:

  1. Gratulálok ehhez a sok szép munkához. Nem tudnék választani, ha kellene. Hosszú folyamat, míg elérsz a munka végére.

    Volt egy keramikus ismerősöm, férjem jó barátja és kollégája volt. Sokszor láttam a munkáit, őt is munka közben, ajándékozott nekünk is pár darabot. Nagyon nagyra értékelem.
    Köszönöm, hogy hoztad.

    VálaszTörlés
  2. Kedves Krisztina! Köszönöm,hogy megosztottad velünk ezeket a szép alkotásokat, és leírtad a művésszé válásod folyamatát! További szép sikereket és boldog elmélyülést kívánok!

    VálaszTörlés
  3. Kedves Kriszta!
    Nem is tudok mit hozzáfűzni. Csak gyönyörködni tudok bennük. Köszönöm szépen, hogy megosztottad velünk ezeket az alkotásokat.

    VálaszTörlés
  4. Kedves Krisztína!

    „Bírálni könnyű, alkotni nehéz”..Destanchesi gondolatot úgy folytatnám, hogy az alkotás kényszere nem jellemző munkáidra nézve. Átjön minden egyes darabon a művészeti tétel: bizonyítani , hogy a megszokott milyen rendkívüli.
    Emile Zola szerint ..”a művész semmit nem ér tehetség nélkül, a tehetség semmit nem ér munka nélkül”.
    És a Te munkáid nagyon szépek !

    Köszönöm, hogy láthattam.


    Kedves Biri66!
    Köszönöm, amiért teret adtál, hogy megismerhessünk egy újabb őstehetséget.

    VálaszTörlés
  5. Kedves Biri!
    Először is köszönöm, hogy felhívtad Krisztina munkáira a figyelmemet. _-)

    Csodálattal gyönyörködtem bennük. Tudod erről eszembe jut a régi vágyam, hogy, ha majd nyugdíjas leszek szeretnék korongozni. Most már régóta nyugdííjas vagyok, de nem kerültem közelebb a témához.Így csak egy kicsit irigykedek Krisztinára, és egyben csodálom is tehetségét.
    Jó egészséget kívánok és szép advent első hetét.
    mamika

    VálaszTörlés
  6. Kedves Biri!
    Ezúton köszönöm meg Neked a figyelmességedet, hogy megakadt a szemed a kerámiáimon.Köszönöm a közzétételt, és a sok munkát ami ezzel járt.
    Kellemes szép estét kívánok
    Kriszta

    VálaszTörlés
  7. Kedves Kriszta!

    Én is hálásan köszönöm, hogy egy kis ízelítőt kaphattunk a kis remekműveidből! Nagyon élvezetes látványt nyújtanak. Az ázsiai témájú alkotásaidat elnézve, meg nem mondtam volna, hogy ezek egy európai ember kreativitását tükrözik.
    Lehet, hogy azon a földrészen is érdemes lenne bemutatnod őket. Szerintem ujjongva fogadnák.
    Ezt arra alapozom, hogy így lenne, mert egyszer a 80-as évek végén az egyik olasz autópálya pihenőjében találkoztunk egy japán turistacsoporttal.
    Nagy ovációval vettek körbe bennünket. Hirtelen nem is esett le a tantusz, hogy vajon minek köszönhetjük a különleges figyelmet.
    Hamar kiderült, hogy annak örvendeztek annyira, hogy egy magyar rendszámú japán autót láthattak.
    Akkortájt még nem sok külföldi autómárka volt fellelhető nálunk, ez tény. Még szervizbe is Fürstenfeldbe kellett átjárnunk.
    Nagyon barátságos, közvetlen emberek voltak. Meg is kínáltam őket az utazásra vitt magyar sütikkel. Elismeréssel majszolták a zserbót és a sajtos pereceket is.
    Szóval, biztosan sikere lenne náluk is az alkotásaidnak.
    Gratulálok még egyszer az alkotásaidhoz! :)))

    VálaszTörlés
  8. Kedves Kriszta!
    Élvezettel néztem az alkotásaidat melyekhez csak gratulálni tudok. Bár sokáig szunnyadt benned a tehetség, azért mégis csak utat tört. Jól esik a szemnek megpihenni a szobrocskákon, melyek megfestésére is gondot fordítottál. Köszönöm, hogy Biri segítségével én is megcsodálhattam.

    VálaszTörlés
  9. Kedves Biri!
    Köszönöm lehetőséget, hogy megismerhettem Krisztina munkáit!

    Kedves Krisztina!
    Gratulálok a gyönyörű kerámiákhoz és további jó alkotást kívánok!

    VálaszTörlés
  10. Kedves Ildikó, Mikaz, Octopus,Rózsa, Hetti!
    Köszönöm a szép véleményeket, egyúttal arra is kérnélek Benneteket, hogy ne csak a szép dolgokat írjátok, hanem olyat is ami esetleg nem a legszebb ezekben.Szivesen veszem a kritikát, mert szerintem ebböl tanul az ember a legtöbbet.
    Üdvözlettel és köszönettel
    Kriszta

    VálaszTörlés
  11. Kedves Unni!

    Nagyon meghatott a kedves írásod.El fogok gondolkozni a tanácsodon.Szerintem jó ötlet, és azt hiszem járható út is.Talán most gázt fogok adni, és ebben az irányban több szobrot, ill. faliképet próbálok csinálni.A "próbálok" azért , mert ez sem megy mindig parancsra, vagy amikor gondolom.
    Mindenesetre köszönettel vettem az üzenetedet.
    Üdvözlettel
    Kriszta

    VálaszTörlés