2015. október 21., szerda

N. Ildikó rajzai ázsiai színészekről

N. ILDIKÓ RAJZAI ÁZSIAI SZÍNÉSZEKRŐL



Seo Kang-joon (a Hwajung c. sorozatban Joo-won alakítója) "Hot Star" díjat kapott okt. 9-én a Korea Drama Festival díjátadóján. Amikor ezt hírül adtam, akkor Ildikó elszólta magát a blog csevegőjében, mert ezt írta: "Kedvencem. Rajzpróbálkozásaim között szerepel." Ezt nem hagyhattam szó nélkül, mert nagyon kíváncsi lettem azokra a bizonyos próbálkozásokra. A mutatóba küldött 4 kép alapján úgy gondoltam, hogy ezeket érdemes közzé tenni. Ildikó pedig készségesen vállalta, hogy a blog nyilvánossága elé tárja a műveit. Fogadjátok szeretettel a rajzait és a vele készült interjút!

A

B

B: Mivel nekem inkább az íráshoz és a zenéhez van affinitásom, mindig is csodáltam azokat, akik jól tudnak rajzolni. Bizonyára ezzel a képességgel születtél. Gyerekkorodban sokat és szívesen rajzoltál? Mikor derült ki, hogy van hozzá érzéked?
I: Dehogy, Birikém, nem így születtem. Igaz, gyermekkoromban rajzoltam ezt-azt, öltöztethető papírbabákat és nekik mindenféle ruhát, sapkát, stb. Amikor már dolgoztam, rajzolgattam még virágokat, minden értekezleten ezzel szórakoztam a köztes időben, próbálkoztam különböző cikornyás betűkkel, a borítékcímzéseimet megcsodálták a postán. A zenét is szeretem, de hangszeren eddig még mindig csak a Boci, boci tarkát tudom eljátszani.
Én pedig mindig csodálattal nézem azokat az embereket, akik az íráshoz értenek, mindent olyan szépen leírnak, és ezért a fordítók az én szememben olyan misztikus „lények”, az én csodálatom inkább erre irányul. Gyűjteményem van a nekem tetsző kifejezésekből, fordításokból.

C

D

E

F

B: Említetted nekem, hogy hobbiból rajzolsz. Annak idején - az általánosban vagy a középiskolában - nem gondolkodtál el azon, hogy ebben az irányban tanulj tovább?
I: Még az általános iskolában eszembe jutott a divattervezés, a papírbabák divatja kapcsán, de később ezt elvetettem.

G

B: Vettél-e részt rajzolással kapcsolatos képzésen, tanfolyamon?
I: Az úgy volt, hogy egy meleg nyári napon bementem egy boltba és ott megláttam egy szórólapot, ami a jobb agyféltekés rajztanfolyamot reklámozta, telefonszámmal, email címmel. A szórólap szerint meg fogok tanulni rajzolni. Elhittem.  Pár nap után jelentkeztem, és a tanfolyam 3 napig tartott, megfeszített tempóban. Nagyon elfáradtam ebben a 3 napban. Egész másképp kellett mindent csinálni, mint ahogy én azelőtt rajzolgattam. Ha végre megláttam úgy a lerajzolandót, ahogy azt kellett, annak nagyon örültem. Azt hittem, hogy én leszek a legöregebb, voltak ott gyakorlottak, velem egykorúak és nagyon fiatalok is.  Adtak papírt, ceruzát, radírt és egy segédletet az arányok tartásához. Nem egyedül mentem, jött velem a barátnőm is.
A tanfolyam előtt kb. két évvel kaptam karácsonyra a fiaméktól egy vízfesték készletet kinyomtatott mandala képekkel. Egy évig mandalákat festettem, mindenféle csodákat vettem hozzá, hogy csilivili legyen. Ezután akril festékkel festegettem mást is, másolgattam híres festők képeit, pl. Van Gogh papucsával is próbálkoztam. A lányom kirakta a falra a bekeretezett ”festményeket”, most is kint díszelegnek.   
Nem lettek remekművek, de nem is az a fontos, én rajzolás és festés közben jól érzem magam, teljesen megnyugtat, boldoggá tesz, ez a fő.  Ezért csinálom. Szeretném, ha ebben a szellemben néznétek végig a rajzokat.

H

I

B: Az ázsiai színészeken kívül vannak-e más témájú rajzaid?
I: Igen, van pár rajz az unokámról és a fiamról, az afgán lány, ami fixálás közben foltos lett, másvalaki unokája, akinél először próbáltam ki a fograjzolást, kutya, falevél, netes barátnőm, stb... Igazán jó lenne tájképet is rajzolni, de szerintem ahhoz egy külön tanfolyam kellene. 

J

B: Csak portrékat készítesz?
I: Igen, még ezzel sem vagyok igazán kész. A testrészek megrajzolása nem mindig sikerül. Itt van például a fül. Tudjátok, hányféle fül van?  Anatómiát is kellene hozzá tanulni. Az első rajzaimat inkább nevezném karikatúrának, mint rajznak, az unokámmal sokat nevettünk rajtuk.

K

B: Mi az, ami megfog valakiben vagy valamiben? Mi alapján döntöd el, hogy megpróbálod lerajzolni?
I: Hogy ki lesz az alany, az csupán szimpátia alapján dől el. Nagy szerelem nálam a koreai film, ill. most már mondhatjuk úgy, hogy az ázsiai filmek, így általában innen választok.  Vannak sikertelenségek is bőven, a meglévőkön is lehetne mit javítani. Az életem kevés lesz a kedvenceim megrajzolásához.

L

B: Átlagosan mennyi idő alatt készülsz el egy rajzzal?
I: Nincs átlagos idő. Van, amikor pihentetni kell a képet, és másnap, vagy egy hét után kell megnézni, hogy mit is csináltam, és vagy meglátom a hibáját, vagy nem. Ha pl. kicsit messzebb rajzolom a szemét, az már nem ugyanaz. Szóval gyakorolni kell, mert ez még nagyon a kezdet.  De én ennek is nagyon örülök. Volt rajz, ami nem érte meg a másnapot, szemétkosárban végezte.  Volt kéthetes rajz is.  Az apámról készült rajz több mint egy hónapig készült, nem mondanám, hogy sikerült.  Egyetlen rajzom volt, ami egynapos munka volt.

M


B: A családtagok mennyire tolerálják ezt a hobbidat?
I: Nem nagyon lelkesednek, a magam örömére csinálom. A fiam örült a saját képének, elvitte a fotóját, fel is tette magáról a FB-ra. Nem naprakészek a „műveimmel”, nem néznek ázsiai filmeket, így nem is tudhatják, hogy mit jelent nekem, ha sikerül egy kedvencemről tűrhető rajzot készíteni. Semmi sem tántoríthat el a rajzolástól, imádom, akárhogy is sikerül.

N

B: Mi a sorsa az elkészült alkotásoknak? Készítesz-e kérésre, adott témára rajzot?
I: Gyűjtöm őket a magam örömére, hisz mind az én „gyermekem”.  Nem készítek kérésre, még nem is kértek ilyet tőlem, igaz, sokan nem is tudják, hogy rajzolgatok.
Örülök, hogy megnéztétek a rajzaimat, én is nagy örömmel hoztam. Még sokat kellene tanulnom, hogy szebbet mutathassak nektek.  Ha még lesz rá elég időm, akkor talán érzékelhető lesz egy kis fejlődés is.
Köszönöm a türelmeteket, és külön köszönet Birinek, hogy helyet ad ezeknek a próbálkozásoknak.

O

P

Q

 B: Köszönöm, hogy hozzájárultál a rajzaid megjelentetéséhez. Remélem, hogy idővel újabb alkotások kerülnek majd be ebbe az anyagba, úgyhogy érdemes lesz máskor is rákattintani az Érdekességek menüben Ildikó rajzaira. További lelkes munkát kívánok neked, az ázsiai filmekhez, sorozatokhoz pedig kellemes kikapcsolódást, jó szórakozást!

R

S






MEGFEJTÉS:
A: Seo Kang-joon (Hwajung: Hong Joo-won)
B: Lee Yeon-hee (Hwajung: Jungmyung hercegnő)
C: Cha Seung-won (Hwajung: Gwanghae király)
D: Han Joo-wan (Hwajung: Kang In-woo)
E: Gong Myung (Hwajung: Ja-gyung)
F: Kim Jae-won (Hwajung: Injo király)
G: Ji Chang-wook (Empress Ki)
H: Jang Hang-seon (Baker King)
I: Eugene (Baker King)
J: Ko Gyung-pyo (Tomorrow Cantabile)
K: Kwon Sang-woo
L: Lee Jun-ki
M: Joo Jin-mo
N: Takuya Kimura
O: Yoo Ah-in (Secret Love Affair)
P: Rain (My Lovable Girl)
Q: So Ji-sub
R: Youn Yuh-jung (Canola: Gye-chun nagymama)
S: Lee Byung-hun (Beautiful Days)  


34 megjegyzés:

  1. Kedves N. Ildikó!

    De, hiszen ezek nagyszerű alkotások! Abba ne hagyd a rajzolást!
    Milyen rajzlapra rajzolsz? Dipára, műszaki rajzlapra, vagy normál iskolaira? Mivel rajzolsz, különféle puhaságú ceruzákkal, vagy szénnel is próbálkozol? (Ez utóbbira a fixatőr alkalmazása miatt gondoltam.)

    Valóban úgy van, ahogyan írod, aki rajzolni "tanul", s nem Isten adta tálent, annak először meg kell valamelyest tanulnia az emberi test felépítését, leginkább olyan csontváz koponyával kezdődik a rajz ismerkedés, amiket a régészek találnak ásatások során, s azt is szénnel teszik, mert az jól satírozható ( s a hibák is könnyen eltüntethetőek a kenyérbél módszerrel - ez még a tusrajzoknál is eredményes korrekciós eljárás :-) -).
    Az arányok elsajátítására pedig kezdetben elegendő egy kinyújtott karral kézben tartott ceruza.

    Rajzolni nagyon nehéz. Különösen ceruzával. Tehetség nélkül nem is megy senkinek sem.
    Te nagyon tehetséges vagy.

    Köszönöm, hogy láthattam ezeket a kiváló alkotásokat.


    Kedves Biri66!

    Köszönöm, hogy helyet adtál Ildikó képeinek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Octopus Köszönöm, hogy megnézted, hogy tanácsot adtál nekem.
      Igazán sok mindenben tanácstalan vagyok. A tanító mester a szénnel való rajzolást nem szorgalmazta abból az okból, hogy az nagyon fénylik, így az általunk lerajzolt alak, nem biztos, hogy abban tűnik fel, amiben szeretnénk.
      A kenyérbelet akkor használtam, mikor égen földön nem találtam a radíromat.
      A tanórák egyik anyaga a fordítva rajzolás volt, és csak kis részletet láttunk a képből, és egy darabig felismerhetetlen volt mi is lesz belőle. Ettől függetlenül elég jól sikerült. A 3 nap nagyon kevés volt a tanulásra.
      Én sem vagyok mindig egyforma állapotban, volt már két szemműtétem, így végtelenségig nem lehet,rajzolni, pedig én sok időt szeretnék erre fordítani.
      Rajzlap, vászonféle, egyszerű papír volt már használatban. Érdekes, hogy mind máshogy adja vissza a képet.
      Javaslatodra megpróbálom a szénnel való rajzolást is.
      A radír nem csak a hibák eltüntetésére szolgál, hanem arra is, hogy a fény és árnyék részek kitűnjenek, tehát ezzel adom meg azt a látszatot, hogy a kép térben legyen. Gyurmaradírt is szoktam használni.
      Vannak különböző ceruzáim is.
      Még egyszer köszönöm hasznos tanácsaidat.

      Törlés
  2. Kedves Ildikó!

    Itt is megköszönöm, hogy "átadtad" nekünk a rajzaidat, és ezzel a rövid interjúval egy kicsit a kitárulkozást is vállaltad. Szerintem is tehetséges vagy. Talán nem az elfogódottság beszél belőlem, amikor azt mondom, hogy nekem a Hwajung c. sorozat két figurája tetszik a legjobban, illetve a legelső Csók és az Empress Ki királya (csak gyanítom, hogy az, mert nem láttam még ezt a sorozatot).


    Kedves Octopus!

    A te érdeklődő hozzászólásod (amit a csevegőbe írtál) is hozzájárult ahhoz, hogy létrejött ez a topik, hiszen így biztossá vált, hogy rajtam kívül van még egy ember, akit érdekelnek ezek a rajzok.
    Gyanús vagy ám nekem. A mostani megjegyzésedet olvasva úgy tűnik, mintha szakmabeli lennél, legalábbis az átlagnál többet tudsz ezekről a technikákról. Nekem például a "fixatőr" szó nem sokat mond.
    Nem akarok ám tovább személyeskedni, a többit inkább e-mailben...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen Biri, pontosan én is ezt éreztem ki Octopus hozzászólásából. Bizony azt a fixálást nagyon elszúrtam, köpködés volt.

      Törlés
  3. Kedves Ildikó!
    Nekem nem teljesen újak a rajzaid, mert ismerem már őket más helyről, és egy ajándék Mandalát is őrzök Tőled.
    Nagyon tetszenek a dolgaid, örülök, hogy láthattam ezt a kis kiállítást belőlük!

    VálaszTörlés
  4. Kedves Ildikó! Gratulálok, szerintem is szépek a rajzaid! Technikailag semmit sem értek hozzá, így Octopus szakkifejezéseit sem értem, de laikusként nagyon megérintett,hogy milyen felismerhetőek a kedvenceink. S főleg,hogy még a jellemüket is érzékelni lehet. Sokféleképpen kapcsolódunk az ázsiai világhoz. A Te hobbid is nagyon különleges. S ahogy a fordítók, úgy Te is sok örömet találsz benne, de akivel megosztod, annak is élmény!
    Köszönöm,hogy velünk megosztottad! Biri, jó ötlet volt az interjú! Ha bővítitek a képeket, jelezzétek a főoldalon is.

    VálaszTörlés
  5. ILDIKÓ!
    Nagyon tetszenek a rajzok, nekem továbbra is Jang Hang-seon a kedvencem! Tökéletesen sikerült visszaadnod a lényét! (illetve a szerepét). A kék mandala a szívemhez szólt! Készíts egyszer egy fülecske tárlatot!!! Köszönöm az élményt!

    VálaszTörlés
  6. Ildikó! Köszönóm,hogy megnézhettem a rajzokat. Nem vagyok " műértő". Minden képet,festményt,rajzot a saját véleményem alapján " ítélek" meg,hogy tetszik vagy nem. Igen! A Te rajzaid tetszenek,nagyon. A kék mandala vonzotta a szemem....nagyon szép. Mindig mondtam,hogy tehetséges vagy. :)

    VálaszTörlés
  7. Biri! Köszönöm,hogy helyet adtál Ildikó munkáinak! Ildike!-neked pedig köszönöm a hozzáférhetőséget,az élményt! Új képeket is láttam,legalább is nekem újak,és mert én is koreai,és most már mondhatom ázsiai filmeket nézek,-rákaptam a jóvoltodból,-nekem nem idegenek a képek eredetijei sem.Minden kétséget kizáróan felismerhetőek. Gratulálok a munkáidhoz,és én is arra biztatlak,hogy ne hagyd abba.Várom a következő képet a kezedből! Nekem annó a cipő is nagyon tetszett!

    VálaszTörlés
  8. Kedves Mindenki!

    Az alábbiakban Biri66 szíves kérésének teszek eleget azzal, hogy eloszlatom a félreérthetőséget, miszerint nem vagyok
    „ szakmabeli”....:-) …/mármint grafikus, vagy festőművész/.

    Úgy gondoltam, hogy szó szerint osztom meg Veletek Biri66-nak írt e-mailemből a témát érintő memoárom apró szeletkéjét, íme:

    ….”Kedves Biri66!

    ..Nem...nem...nem vagyok szakmabeli.

     Csak éppen anno, amikor műszaki rajzokat gyártottam hajnalokig [s utolsó vonásoknál beesett egy oda nem illő, szabad szemmel szerintem nem látható kis kósza vonalacska, amit tanárom persze azonnal kiszúrt azokkal a röntgen szemeivel (hogy mennyire rettegtem ezektől a szemektől!)], s kezdhettem elölről, na innen a kenyérbél, de volt zsilettpenge is), valamint  az ábrázoló geometria kezdeti lépéseit úgy tanították nekünk, hogy eszköz hiányában kinyújtott kar, kézben ceruza, s mérés (akkoriban ezt a technikát naná, hogy szinte tökéletes pontosságúra fejlesztettük! - persze, számításokkal alá is kellett támasztanunk rendesen), az akkori neves  tanárunk mindig azt mondta..."Maguk építőiparos pupákok!...hogyan akarnak elkészíteni egy jó műszaki rajzot, ha még szabad kézzel sem tudnak rajzolni?!" Nekünk se kellett egyéb!  Hanyatt-homlok nyargaltunk szabadkézi órákra. 
    Sok idő elteltével most visszaemlékezve csendesen mosolygok, ahogyan koedukált csoportban, szájszél rágva, iruló-piruló arccal, de méricskéltük,  rajzoltuk az aktmodellt, vagy viszolyogva  a koponyát, csontvázat. (Bizony, egy portrérajzolónak pontosan kell tudnia, hogy hol van az orrüreg, mekkora, milyen a pofacsont, mekkora a szemüreg stb., hogy utána a képzeletbeli koponya alapján megrajzolhassa a portrét. Ugyanis, ha koponyát már tökéletesen tud rajzolni, akkor csak kicsit kell torzítani -nyújtani, kerekíteni stb., hogy hasonló legyen a rajzolandó modelléhez) 
      Azóta  tudom, hogy sok "építőiparos"  (építész, műszaki rajzoló, tervező stb.,) szenvedélyesen hódol a grafikáknak, festészetnek is, s művelik is nem "kispályás" szinten.

    Talán csak emlékeztem egy kicsit az akkori technikákra, furfangokra és ezek beugrottak Ildikó rajzai láttán.

    Az idő, hogy megszépítette azokat a keserves, izzadságszagú éveket! Szinte élvezettel írom most e sorokat!

    Később engem másfelé fújt a szél....”
    Eddig az idézet a levelemből.


    S végül a záradék csak itt, csak most, csak Nektek!

    „”Minden hosszú út az első lépéssel kezdődik”...(ugye ismerős?)
    Én csak azért léptem erre az útra, mert tudni akartam, hogy a párhuzamosok tényleg a végtelenben találkoznak?

    Elsőként a szabadkézi rajzoktól kerültem távolabb, majd a súlypontoktól, vektoroktól, daru fajtáktól, s végül a pauszpapírok világától. Az AutoCadekig már nem is vezetett ez az utam.

    Szeretettel ölellek Mindannyiótokat,
    octopus

    VálaszTörlés
  9. Kedves octopus, de nagyon tetszik nekem ez a levélkivonat. Milyen lehet az egész? Biztos sok titok rejlik benne. Ez azért is titokzatos, mert az ember nem tudja, ki bújik meg a név mögött, először is nő vagy férfi. Próbálja az ember elképzelni. A válaszból 1,vagy néha a 2-es számra gondoltam. /mivel érdekesség rovatban vagyunk, ezért mertem leírni./

    Mi is mértünk ceruzával, egy sarkot kellett lerajzolni, szögeket is meg kellett határozni. Na ezt azóta sem próbáltam meg, mert nekem nagyon nehezen ment. Talán majd egyszer rászánom magam. Ja és koponyát honnan is vegyek? A szögmeghatározás most is nehéz, pl. milyen szögbe van az egyik szem a másikhoz képest?
    Érdekesség, sokat kutakodtam itt a neten rajzolási technikák terén, módszereken és most ráakadtam arra, amire mindig nagyon kíváncsi voltam. Úgy látszik most kell megtudnom. Azért nem szeretnék boncterembe menni, és ott ismerkedni az izomzattal és minden mással.

    Mindenkinek nagyon köszönöm, hogy megnézte, véleményezte a rajzokat. Nem tudom, hogy többre vagyok-e képes, ha nem, a későn jött kicsit is meg kell becsülni, tehát azt hiszem megbékélek ennyivel. Erre sem számítottam.
    Octopus mire jutottál a párhuzamosokkal? A többi furfang is nagyon érdekelne.
    Szép estét mindenkinek.

    A kék mandala mindenféle jó energiával rendelkezik, mindig feltöltöm, akinek szüksége van rá az hasznosítsa.

    VálaszTörlés
  10. Kedves Octopus!
    Köszönöm, hogy eleget tettél a kérésemnek. Egyrészt tényleg eloszlattad a félreértéseket, másrészt most is olyan élvezetesen írtál, mint mindig. Számomra mindig öröm olvasni, ha valakinek van véleménye, és azt ki is fejti.

    Kedves Ildikó!
    Örülök, hogy nem bántad meg ezt a fajta kitárulkozást. Szívesen bővítem majd ezt a topikot, ha készítesz újabb rajzokat. Azt írtad, hogy felkérésre nem szoktál munkálkodni. Lehetek egy kicsit szemtelen? A Hwajungból két alakot már úgyis lerajzoltál, In-woo figurájához esetleg nem lenne kedved? Szerintem ő is van olyan helyes, mint Joo-won, és csodálatos a mosolya. Ki is vágtam még korábban két képet valamelyik epizódból, átküldöm neked, hátha kedvet kapsz hozzá. (Amúgy Ja-gyung is nagyon mutatós ezzel a hosszú hajjal.)

    Egyébként a festészet kedvelőinek felhívom a figyelmét a díjnyertes Chi-hwa-seon c. filmre, ami a Csoszon-korszak egyik festőzsenijéről, Ohwonról szól. (A Mozifilmek menüben minden megtalálható hozzá.)

    VálaszTörlés
  11. Kedves N. Ildikó!

    Tudod-e, hogy szerény személyemen kívűl még sokan keresik a választ, hogy találkoznak-e valaha végtelenben a hitt párhuzamosok?

    Szerintem szemléletmód kérdése.
    Leegyszerűsítve: Nézzük csak: például állsz egy messzevezető vonatsínpárnál. A távolba nézve a sínek egybe olvadnak. Ha, egy repülőről (jobb hijján) nézed úgyanezt a sinpárt, mit látsz?
    Ez a természettudományok gyönyöre. Élvezkedem benne. Én ilyenek után kutakodom szenvedélyesen.

    Ismétlem, nagy tehetség vagy okultan, vagy anélkül. Nehogy abba hagyd!
    A rajzaidban a " néha kevesebb, többet mond" elvet tartsd "észben". Az "F" képed tökéletes példa. Hozzá ne nyúlj, mert így tökletes! Sejtelmes!.
    Próbálkozz csak meg bátran a szénrajzolással. Nehéz, de kifejezőbb. (Már bocsánat, de "eladhatóbb", ezalatt értem, hogy figyelemfelhívóbb az erőteljessége miatt.)
    Végül csak saját tapasztalaton alapuló keserves javallat, ha radírzol, akkor nagyon vigyázz, mert a sötétebb rész radírozása a gumin megmarad, s az áhított világosabb árnyalat bizony sokat, s nagyon sérülhet.
    Sok szerencsét!

    VálaszTörlés
  12. Kedves Octopus, így nagy betűvel. Most gyorsan visszagörgettem melyik is az F. Igen ezt én is jónak tartom. De ez ilyen világos is volt.
    Nagyon jó radírtisztítási módszerem van, azt is jó tanácsként kaptuk, hogyan csináljuk pillanatok alatt tisztává. Majd megpróbálok vigyázni a radírozással. Nem érzem magam tehetségnek, csak csinálom, ahogy én tudom.
    Képletesen, volt már, hogy a párhuzamosok találkoztak nálam.
    Az okkult tudományok világába is belekóstoltam.
    Majd jelentkezem, és örülök, hogy kitüntetsz azzal, hogy elmondod a tapasztalataidat.

    VálaszTörlés

  13. Kedves Ildikó!

    Nagyon köszönöm én is, hogy egy kis ízelítőt kaphattunk a munkáidból, a hobbidból.
    Élvezettel szemléltem a rajzaidat. Különösen a D:Jang Hang-seon, és a B: Cha Seung-won ragadta meg a tekintetem.
    A házasságom révén anno, bekerültem egy híres festőművész-családba, és az apósom tanítása szerint, az egyik legnehezebb feladat egy jó portré elkészítése. Úgy elkapni azt a karaktert, hogy ne csak "nézzen", hanem éljen is az a tekintet.:))
    Egyébként, portrékat szinte csak megrendelésre festettek.
    Mellettük az alkotás örömét én is megismerhettem, néha-néha még próbálkozom is, bár nem portréval.
    A fiam örökölte a tehetségüket, de másik pályát választott, csak karácsony előtt jön rá a festési láz, mert szeret saját készítésű ajándékkal kedveskedni a szeretteinek.

    Gratulálok az eddigi alkotásaidhoz! Sok örömet kívánok a továbbiakban is hozzá! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Unni2011!
      Nagyon köszönöm, hogy vetted a fáradságot és megnézted a rajzaimat. Mind kedvtelésből készültek, tényleg csak hobby. De én nagyon szeretem.
      Neked igazán nagy szerencséd volt a híres festőművész családoddal, tanulhattál tőlük, megismerhetted az alkotás örömét, és biztos sok hasznos tanácsot kaphattál . Szívesen megnéznék egy festményedet.
      Gratulálok neked és fiadnak.

      Törlés
  14. Kedves Ildikó!

    Köszönöm szépen, hogy a kérésemnek eleget téve lerajzoltad a Hwajung c. sorozatból In-woo alakját is. Meglepetésemre Jungmyung hercegnőt is megkaptuk. Nagyon tetszik ez a két újabb alkotásod is, gratulálok hozzájuk.

    VálaszTörlés
  15. Birikém! Köszönöm szépen a lehetőséget.

    VálaszTörlés
  16. Kedves Ildikó, köszönöm én is az újabb rajzokat! Jók lettek. :))

    A korábbi kérdésedre is most válaszolnék, ugyanis nekem a festésre mostanában végképp nincsen időm.
    Töredelmesen bevallom, hogy a Hwajung mellett, még másik doramákra sem nagyon.
    Majd ha nyugdíjas leszek, ami persze még nem mostanában lesz, leginkább akkorra tervezem a festést, de csak a saját kedvtelésemre. Nem vágyom e téren különösebb babérokra, magáért az alkotás öröméért tenném.
    Egyébként régebben sokat kötöttem (pamutfonallal csipke- és norvég-mintás pulcsikat, mellényeket), torontáli szövéssel könyvjelzőket is csináltam. Mindegyik elajándékozásra került. Hímeztem is, ezekre anyósom tanított meg. A családban mindenkinek csináltam hímzőfonallal és farkasfog díszítéssel színes tojásokat a tojásfájukra. Leginkább anno egyébként a tojás kifújást élveztem. :)) Most már jópofa hungarocell tojásokkal is lehet dolgozni, ezeket készen lehet kapni. Tavaly fedeztem fel épp egy kézimunka boltban.

    Ildikó, sok szabadidőt kívánok, hogy minél többet alkothass!

    VálaszTörlés
  17. Kedves Unni2011 nagyon szívesen az újabb rajzokat, fogadd köszönetem mivel hogy kevés szabadidőd híján megnézted.
    Más: Nehogy azt hidd, hogy majd nyugdíjas korodra olyan sok szabad időd lesz. Ez tapasztalatból írom, rengeteg dolgom van, ha nincs csinálok magamnak. Filmnézés mostanában lassabban megy szemproblémáim miatt.
    Babérokra és sem vágyom, csak a magam kedvtelésére csinálom plusz öröm, hogy érdekel benneteket.

    VálaszTörlés
  18. Kedves Ildikó!
    Köszönöm szépen, hogy a topik nyitása óta már két új rajzzal is bővülhetett a gyűjtemény, méghozzá mindkettőt a Hwajung c. sorozat ihlette. Gratulálok hozzájuk!

    VálaszTörlés
  19. Köszönöm Birikém én is.
    Boldog új évet Neked, és mindenkinek itt a blogon.

    VálaszTörlés
  20. Kedves Ildikó!
    Gratulálok az újabb színészportréhoz (Q), nekem nagyon tetszik. Írtad, hogy gondolkozol Injo király portréján a Hwajungból. Hú, az szuper lenne! De eszemben sincs siettetni. Mire Unnival a fordítás végére érünk, addigra remélhetőleg sikerül erőt és ihletet merítened hozzá.

    VálaszTörlés
  21. Köszönöm Biri. Remélem majd elkészül.

    VálaszTörlés
  22. Kedves Ildikó!
    Ne szerénykedj, ezek több mint próbálkozások. Nagyon tehetséges vagy. Úgy látom, fogalmad sincs róla, milyen nehéz arcot rajzolni, föleg ugy hogy rá is lehessen ismerni. Én egyébként mosni szoktam a radirt.
    Külön köszönet Birinek, hogy helyet biztosított ezeknek a rajzoknak, remélem továbbiak is lesznek. Üdv.I

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Ido11!
      Köszönöm szépen, hogy megnézted a rajzokat.
      Nem tudom hogy értelmezzem azt a mondatodat, hogy fogalmam sincs róla milyen nehéz arcot rajzolni.Én így tudok, de te biztos nagy gyakorlattal rendelkezel.

      Törlés
  23. Drága Ildikó!
    Köszönöm szépen, hogy a Hwajung c. sorozat fordításának vége felé Injo király rajzával is megörvendeztettél bennünket. Immár 6 alak látható a doramából, kész Hwajung arcképcsarnok! Nagyon tetszik.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Birikém, köszönöm, hogy közzétetted.

      Törlés
  24. Kedves Ildikó!
    Ez is nagyon tetszik, akár a többi rajzod! Nagyon értékes hobbi, örülök, hogy gyönyörködhetek bennük!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm neked is Vera.

      Törlés
  25. Kedves Ildikó!

    Köszönöm, hogy rendületlenül tovább bővíted ezt az arcképcsarnokot és 5 Lee Byung-hun képet kaptunk tőled. Nekem ez most pont jól jött, mert éppen a Master c. filmet nézem. :)

    VálaszTörlés
  26. Birikém köszönöm szépen, ezt nem hagyhattam ki.Régi filmjéből valók a rajzok. A Master c. filmet gondolom nem magyar felirattal nézed? Ha igen valami információt kérek, hol találom meg.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Ildikó!

      Van hozzá magyar felirat. A Vanishing Time c. film topikjában a tegnapi hozzászólásomban Mikaznak válaszolva linkekkel szedtem össze Kang Dong-won azon filmjeit, amikhez van magyar fordítás.

      Törlés
  27. Kedves Ildikó!
    Örülök hogy az újabb rajzaidat is megmutattad nekünk. Megerősíteni tudom csak, hogy érdemes foglalkoznod a rajzolással, külön örülök, hogy már megpróbálkoztál a test ábrázolásával is. További szép sikereket kívánok.
    Kedves Biri! Köszönöm hogy láthattam Ildikó újabb rajzait.

    VálaszTörlés