2015. február 12., csütörtök

Képes totó

Kitalálod-e, hogy ki van a képen?

1.

2.

3.

 4.

5.
 
6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

31.

32.

33.

34.

35.

36.

37.

38.

39.

40.

41.

42.

43.

44.

45.

46.

47.

48.

49.

50.
 

51.

52.

MEGFEJTÉS:

1. Baek Jin-hee (Empress Ki, Rockin'on Heaven's Door)
2. Chae Shi-ra (Emperor of the Sea, The Iron Empress)
3. Baek Sung-hyun (Emperor of the Sea, White Christmas)
4. Ok Taec-yeon (Dream High, Marriage Blue, Who Are You)
5. Shin Min-ah (Arang and the Magistrate, Madeleine, Go Go 70s)
6. Lee Mi-sook (An Affair, Blade Man, Princess Ja Myung Go)
7. Shim Eun-kyung (Sunny, Miss Granny, Tomorrow's Cantabile)
8. Lee Jun-ki (Iljimae, Gunman in Joseon, Fly Daddy Fly)
9. Nam Ji-hyun (Queen Seondeok, It's Me, Grandmother)
10. Lee Yeon-hee (Emperor of the Sea, Marriage Blue, Miss Korea)
11. Kim Jae-joong (Doktor Jin, Triangle, Spy, Banjun Drama)
12. Lee Min-jung (Cyrano Agency, Cunning Single Lady)
13. Jo In-sung (A Frozen Flower, It's Okay, That's Love)
14. Shim Chang-min (Banjun Drama with TVXQ, Mimi)
15. Choi Daniel (Cyrano Agency, The Musical, School 2013)
16. Choi Ji-woo (Everybody Has Secrets, Winter Sonata)
17. Moon Geun-young (The Painter of the Wind, Marry Me, Mary!)
18. Lee Seung-gi (Brilliant Legacy, Gu Family Book)
19. Ha Ji-won (Secret Garden, As One, Hwang Jin Yi, Empress Ki)
20. Han Ji-hye (Blades of Blood, May Queen, Sweet 18, Pianist)
21. Jang Hyuk (Thank you, Chuno, Fated to love you)
22. Hwang Woo Seul-hye (Our Slightly Risque Relationship)
23. Hong Jong-hyun (White Christmas, Her Lovely Heels)
24. Song Il-gook (Emperor of the Sea, Jumong, A Man Called God)
25. Park Soo-ae (Emperor of the Sea, Queen of Ambition)
26. Han Ji-min (Yi San, Cain and Abel, Rooftop Prince)
27. Jo Yeo-jeong (The Servant, The Concubine, Obsessed)
28. Jang Shin-young (Desert Spring, The Empress)
29. Kang Dong-won (1 Percent of Anything, The Secret Reunion)
30. Han Ga-in (Bad Guy, The Moon Embracing The Sun)
31. Kim Ha-neul (Paradise, My Girlfriend is an Agent)
32. Lee Bo-young (I Can Hear Your Voice, God's Gift - 14 Days)
33. Kwon Sang-woo (Daemul, Almost Love, Sad Love Story)
34. Kim Ok-bin (Hello God, Hanoi Bride, Sword and Flower)
35. Lee Jung-jae (An Affair, The Housemaid, The Face Reader)
36. Park Bo-young (Hot Young Bloods, A Werewolf Boy)
37. Jung Yun-ho (Queen of Ambition, The Night Watchman)
38. Seo In-guk (The Master's Sun, The King's Face, No Breathing)
39. Kim Tae-hee (My Princess, Iris, Jang Ok-jung)
40. Son Ye-jin (Personal Taste, Summer Scent, Shark, Pirates)
41. Han Hye-jin (Jumong, Jejoongwon, The Thorn Birds)
42. Goo Soo (Green Rose, Will It Snow For Christmas?)
43. Bae Yong-joon (Winter Sonata, The Legend, Untold Scandal)
44. So Ji-sub (Cain and Abel, U-Turn, The Master's Sun, Always)
45. Jun Ji-hyun (You Came From The Stars, My Sassy Girl)
46. Moon Chae-won (The Painter of the Wind, The Princess' Man)
47. Lee Jong-suk (I Can Hear Your Voice, Hot Young Bloods)
48. Won Bin (Autumn In My Heart, The Man From Nowhere)
49. Kim You-jung (Dong Yi, Secret Door, The Dirge Singer)
50. Seo Shin-ae (Thank You, SOS - Save Our School)
51. Cho Seung-woo (Horse Doctor, God's Gift, Classic, Marathon)
52. Lee Sun-gyun (Coffee Prince, Pasta, Miss Korea, A Hard Day)

25 megjegyzés:

  1. Köszi Biri! Ezen nagyon jól szórakoztam. Kb. 6-ot ismertem fel. Így utólag végignézve a névsort, szánom-bánom a dolgot. De legalább azok megvoltak akinek már fordítottam, vagy most fordítom a sorozatát. :)))
    Azért örülök, hogy róluk is készültek ilyen "kompromittáló" képek.

    VálaszTörlés
  2. Biri! Nagyon jó móka volt találgatni, ki kicsoda. Illetve mivel a névmemóriám fordítva működik ( névhez az arcot társítom) az hamarabb beugrott melyik sorozatban láttam, mint a neve. Zsike

    VálaszTörlés
  3. Kedves Ancsa!
    Örülök, hogy jól szórakoztál. Egy ideje már fontolgattam, hogy készítek egy ilyen összeállítást, mert képkeresgélés közben időnként elámultam azon, amit találtam. Szerintem vannak, akik nem sokat változtak, illetve utólag (ha már tudja az ember, hogy kikről van szó) már nem is tűnik olyan nehéznek, hiszen felfedezhetők bizonyos jellegzetességek.

    VálaszTörlés
  4. Kedves Zsike!
    Elárulom, hogy a nevekkel meglehetősen hadilábon állok, úgyhogy én is úgy vagyok vele, hogy az arc alapján beugrik, hogy hol, miben láttam már az illetőt.

    VálaszTörlés
  5. Kedves Biri, nagyon jó ötlet volt a képes totó, igazán élveztem a játékot, 5-öt névvel együtt elsőre felismertem, és volt néhány nagyon ismerősnek tűnő, ennek ellenére nem tudtam azonosítani. így is egész elégedett vagyok magammal, olyan rossz az arcmemóriám, a nevekkel én is hadilábon állok, akik azért nagy hatással voltak rám, azokét mégis tudom.
    Köszönöm a fiatalkori arcképcsarnokot, még párszor megnézem.

    VálaszTörlés
  6. Kedves Biri! Ez nagyon aranyos játék! De igazán sok munka lehet benne. Na a kedvenceket egyből felismertem. Bár Lee Seung Gi gödröcskéje nem látszik a szája szögletében, de egyből lejött. Azért Jumongot nehéz volt, inkább tanárosan komoly. Lee Jun Ki a füleiről könnyebb. S hogy milyen aranyos Jo In Sung. Biztos sokat nézegetem én is. Köszi!

    VálaszTörlés
  7. Kedves Biri!
    Nagyon tetszett ez az arcképcsarnok. Jól kezdődik a napom, mert aránylag elég sok jó tippem volt. A kedvencek első nekifutásra bejöttek, kivéve Song Il-gook-ot, pedig ő az első számú kedvenc nálam, hiszen a Jumong és az Emperor of the Sea volt az a két film, aminek köszönhetően megkedveltem a koreai filmeket. Nagyon köszönöm Neked ezt az ötletes játékot.

    VálaszTörlés
  8. Köszönöm Biri, nagyon jó játék. Pár színész neve jött be,de az arcok és a film társítása pár kivétellel megtörtént.
    Nagyon tetszik.

    VálaszTörlés
  9. Örülök, hogy jól szórakoztatok, kedves Mikaz, Marika és Ildikó.

    VálaszTörlés
  10. Na, én egyedül a 24-esre tippeltem, hogy ő a mackó az "A Hard Day"-ből, erre kiderült, hogy a hármasikrek apja, de legalább az bejött, hogy az ő arcát valahonnan ismerem, mégpedig a Superman műsorból. :-)

    Ha jól láttam, ő nem szerepelt a listában, de itt van róla középiskolás igazolványkép, szerintem név nélkül őt sem olyan könnyű felismerni, névvel párosítva már más:
    https://www.facebook.com/media/set/?set=a.597047773647504.1073741828.269786749706943&type=3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kerestem róla képet, de nem találtam. Gondolhattam volna, hogy te tudsz segíteni. Köszönöm, Auguszta.

      Törlés
  11. Szívesen. :-) Igen, vele kapcsolatban előfordul, hogy tudok segíteni, persze én sem mindenben. :-)

    VálaszTörlés
  12. Köszönöm, érdekes volt. Bevallom , hogy felsültem a játékkal. Alig tippeltem jól.( a nevekkel hadilábon állok, inkább a film / sorozat ugrott be amiben láttam ) Köszönöm.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szívesen, Anoli. Én sem tudom ám mindnyájuknak fejből a nevét, inkább az ugrik be, hogy miben is láttam őket.

      Törlés
  13. Te jó ég! Voltak képek, amelyeknél ledöbbentem a változástól :D, kb. 10 amelyiknél meg tudtam mondani, hogy melyik filmben is láttam és néhánynál a "de ismerős, ám fogalmam sincs ki ő" volt a megfejtés. :D (A nevekről pedig mélyen hallgatok. :D )
    Kedves Biri! Köszönöm a totót - nem nyertem! :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Blackfield!
      De jó újra látni téged! Nekem a nevekkel az a bajom, hogy nem mindegyikről tudom, hogyan is kellene helyesen kiejteni. Így aztán hárítok, meg sem próbálom bevésni. :)

      Törlés
    2. Biri!

      Én ugyanígy vagyok a nevek kiejtésével, mint te. Ne tudd meg mennyi interjús, sajtótájékoztatós, tv-műsoros videót néztem meg anno, mire elkezdtem kihallani benne, hogy "lí szon g/kjún", addig nem voltam biztos benne, hogyan kell ejteni a keresztnevét. Jeon Hye Jin-t még a videók alapján sem sikerült, azt megkérdeztem koreaiban jártastól, ő azt mondta "dszan e dzsin"-nek kell ejteni, de a dzs-t kicsit cs-be hajlóan.
      A nagyobbik fiúk "lí ruk" (Lee Rook), a kisebbik "lí run" (Lee Roon), az ő nevük szinte megegyezik az angol átírással, azt eltekintve, hogy lehetne Look és Loon is, mert az R/L hang nem különül el teljesen a koreaiban, ahogy a G/K sem, ezért van sok sztár neve hol G, hol K betűvel írva. Pl.: Gyun/Kyun, Gong/Kong, ki melyiket szokta meg, úgy írja.
      Legalábbis nekem ezt mondták, meg néztem videót, amin a koreai ABC-t magyarázzák, és abban is ugyanezt mutatják erre a négy hangra vonatkozóan.

      Egyébként szerintem a többségünk a szerephez köti a színészeket, nem a névhez. Ha nem írtad volna a listában a csaj neve után az "Our Slightly Risque Relationship"-et, akkor én sem tudtam volna, hogy ő az, viszont utána újra megnézve a képet már láttam, hogy ez tényleg az ő szeme és szája. :-)

      Amúgy LSG kevés filmbeli partnerének tudom csak a nevét, max. arcról ugrik be, hogy miben játszottak együtt. A kevés név között van Oh Man Seok (Our Town), mert ő a barátja is, Choi Kang Hee (My Sweet Seoul, Petty Romance), Kong Hyo Jin (Pasta), Lee Sung Min (Triple, Pasta, Golden Time, Miss Korea, Officer of the Year) és Cho Jin Woong (A Hard Day). :-)

      Törlés
    3. Kedves Auguszta!
      Egyébként ha megfigyeled a magyar sajtót, akkor látszik, hogy az Észak- és Dél-Koreával foglalkozó hírekben a neveket fonetikusan, tehát kiejtés szerint írják. Ha helyesen akarnánk eljárni, akkor nekünk is így kellene írni a sorozatok és filmek feliratainak készítésekor. Ez azonban elég nehezen kivitelezhető, ha az ember lánya nem tudja a pontos kiejtést. Én időnként még akkor sem tudom kiejteni a neveket, ha megpróbálom utánozni, amit kihallok a filmekből.

      A mozaikszó egyébként egy jópofa és hasznos módja a nevek megjegyzésének. Te most felhoztad LSG nevét, én régebben már említettem SIG-et, akiről először nem tudtad, hogy kit takar. Akkor kaptam erre rá, amikor az "Emperor of the Sea" sorozatát fordítottam, és a DA-n levő topikjában sokszor előkerült a neve.

      Törlés
  14. Szia Biri!

    Szerintem, ha fonetikusan írnánk a koreai színészek neveit, azzal még nagyobb keveredést idéznénk elő és végképp senki nem tudná, hogy kiről van szó. Mivel a neten is csak az angol átiratú nevükkel tudsz rákeresni és információkat találni pl. a Wikipedia, Hancinema, Asianwiki oldalakon, vagy fórumokon, ezért jobb, ha mi is így szokjuk meg és használjuk. Így is egy sztárnak többféle névváltozata is van, még az is zavaró néha....

    Na, SIG, vagyis Song Il Gook, ugyanaz a G/K eset, mint Lee Sun Gyun. Te is őt G-vel írod, de pl. YouTube-on a "Return of Superman" műsor angol feliratában Ilkook-nak írják, ezért én k-val szoktam meg. :-) Ezek a kezdőbetű rövidítések akkor működnek, ha tudod kiről van szó. Nekem szerencsére van annyi logikám, hogy az általad említett filmcímre rákerestem, láttam, hogy ki szerepel a trailerben és a szereposztásban, így simán beazonosítottam kit rövidítettél SIG-nek, azóta már a nevet is hozzá tudom társítani. :-) Amúgy őt nem láttam még filmben, ezért nekem ő a "hármasikrek apja", ugyanúgy azonosítom vele, mint egy szereppel. :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. SIG-et a legtöbben a "Jumong" doramából ismerik. Én 3 sorozatát is lefordítottam. Az "Emperor of the Sea" és a "The Water Bloom" elég hosszú, de a "Desert Spring" csak 3 részes. Nincs kedved egy próbát tenni vele, hogy ne csak a hármasikrek apukájaként ismerd meg?

      Törlés
    2. Biri, azt hiszem nekem bőven elég a koreai filmművészetből és a sorozatokból annyi, amennyit Lee Sun Gyun és Jeon Hye Jin munkássága felölel + a heti egy rész a Superman műsorból, többre nem is nagyon van kapacitásom.

      A januárt szinte teljesen rá "áldoztam" JHJ-re, mert a másik honlapomon technikai probléma volt a szolgáltatónál, 3 hónapig szerkeszteni sem lehetett, ráadásul a feltöltött képek is elvesztek róla. Úgyhogy újra feltöltögethetem és beágyazhatom rá az összes képet, ami nem két perces munka lesz, esz is a méreg miatta. :-S Közben pedig kaptam még két kupac papírképet, amit fel kell szkennelnem, szintén ehhez az oldalhoz, de ez a kellemesebb része, mert ezzel bővül az anyag.

      Azonkívül, hogy mikor bekapcsolom a gépet, megnézem, hogy van-e valami aktuális hír róluk, most a színészházaspár is "jegelve" van. Viszont ezekkel a munkákkal meg addig kellene elvégeznem, amíg az "Angy Lawyer" hadjárata el nem kezdődik, mert akkor újra minimum másfél hónapig LSG fog előtérbe kerülni. Szóval bőven elég a kettő között ellavíroznom. :-)

      Törlés
  15. Kedves Biri, itt megbuktam, sok képet felismertem főleg a fiúkat, de a nevüket nem tudtam társítani, mert inkább a sorozatokból ismerősek (ja Ő ebben és ebben játszott) Egyetlen amit biztosa eltaláltam 47. Lee Jong-suk (I Can Hear Your Voice, Hot Young Bloods) volt!
    Jó volt nézegetni köszönöm!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szívesen, kedves ququcs. Én sem tudom ám magamtól mindegyikőjüknek a nevét, csak az ugrik be a fiatalkori képeket elnézve, hogy "ja igen, őt ebben és ebben láttam".

      Törlés
  16. Kedves Biri!
    Nagyon jó szórakozást találtál ki ! Akikkel szinte "naponta" találkozunk a különböző sorozatokban és filmekben, megfejteni fiatalkori énjük alapján ! Nekem a fő favoritjaim akikkel szinte kezdtem a doramazást, egyből jöttek. Lee Joon Gi, Jang Hyuk, Kwon Sang Woo, Goo Soo, a többieket inkább a sorozatokból aonositottam, de végül a fiú nyertek 8 :3 arányban a lányokkal szemben. A lányok közül csak Kim Tae Hee, Ha Ji Won és Moon Chae Wont sikerült felismerni.
    Jó volt játszani, köszönet ezért a kitűnő szórakozásért !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Ani Áhel!
      Nagyon szívesen, örülök, hogy jól szórakoztál. Van még egy ehhez hasonló játék, a Párosító játék, bár ahhoz azokat a kosztümös sorozatokat kell ismerni, amikhez fordítást készítettem. És elárulom, hogy a Hwajung végére is készülök egy képes játékkal.

      Törlés